Братия и Сестры! Придел во имя благоверного Князя Даниила Московского нуждается в вашей помощи! Любая сумма для нас будет значима! Пожертвовать
×

21 ноября празднование Собора Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных

Празднование в честь ангельских сил — бесплотных существ духовного мира, вестников и исполнителей воли Божией и их предводителя Архистратига Михаила — было установлено Церковью в начале IV века. Особое почитание воздается Архистратигу Михаилу как главе Небесных чинов,верному служителю Божию, воинствующему против падших ангелов, — демонов, или бесов.

В Даниловом монастыре икона «Собор Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных» находится в храме Святых Отцов Семи Вселенских Соборов

Празднование Собора святых Ангелов было установлено совершать в ноябре, девятом месяце, считая от марта, первого месяца от сотворения мира (в древности с марта начинался год) — в соответствии с числом девяти чинов ангельских. Восьмой же день месяца (21 ноября нов. ст.) служит указанием на будущий Собор всех Сил Небесных в день Страшного Суда Божия, который святые отцы называют «днем восьмым».

По учению Церкви, девять чинов ангельских разделяются на три иерархии: высшую, среднюю и низшую, в каждой по три чина.

Первую, высшую, иерархию составляют Серафимы, Херувимы и Престолы.

Ближе всех к Творцу и Создателю своему предстоят боголюбивые шестокрылые Серафимы. Пророк Исаия пишет: «Вокруг Него стояли Серафимы; у каждого из них по шести крыл: двумя закрывал каждый лицо свое, и двумя закрывал ноги свои, и двумя летал. И взывали они друг ко другу и говорили: Свят, Свят, Свят Господь Саваоф! вся земля полна славы Его!» (Ис. 6:2–3). Они пламенеют любовью к Богу и других побуждают к ней. Само имя их в переводе с еврейского языка означает «пламенеющий». 

После Серафимов пред всеведущим Богом предстоят многоочитые Херувимы (Быт. 3:24). Их основная цель — доносить до людей Божию мудрость. Это своего рода учители, через которых ниспосылается премудрость и подается просвещение духовных очей веры. Херувим в переводе с еврейского языка значит многое разумение или излияние премудрости. Иоанн Златоуст дал следующее понятие Херувимов, ставшее традиционным для христианства: «Херувим означает не что иное, как полную мудрость. Вот почему Херувимы полны глаз: спина, голова, крылья, ноги, грудь — все наполнено глаз, потому что премудрость смотрит всюду, имеет повсюду отверстое око».

За Херувимами предстоят Богоносные по благодати, данной им для служения, Престолы (Кол. 1:16), таинственно и непостижимо носящие Бога. Они служат правосудию Божию. Основываясь на их имени, предполагается, что Господь Вседержитель образно восседает на них, как на троне или престоле, и вершит Свой Суд. 

Святая Церковь учит, что степень святости и приближенности этой высшей иерархии к Богу настолько высока, что достичь ее не может никто. Лишь только Божия Матерь (будучи человеком) сподобилась этой славы. Об этом говорит молитва-величание, составленная преподобным Космой Маюмским: «Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим...»

Среднюю Ангельскую иерархию составляют три чина: Господства, Силы и Власти. 

Господства (Кол. 1:16; Еф.1:21) владычествуют над последующими чинами Ангелов. Они учат владеть чувствами, смирять в себе непотребные вожделения и страсти, порабощать плоть духу, господствовать над своей волей и быть выше всякого искушения. Также посылают они силу к мудрому управлению поставленным от Бога на земле властям.

Силы (1 Пет. 3:22; Рим. 8:38; Еф.1:21) исполняют немедленно волю Господа. Они творят чудеса, а также ниспосылают благодать чудотворения и прозорливости угодникам Божиим. Силы помогают людям в несении возложенных на них послушаний, укрепляют в терпении, в скорби, в перенесении напастей, даруют духовную крепость и мужество.

Власти (1 Пет. 3:22; Кол. 1:16; Еф.1:21) обладают могуществом укрощать силу диавола. Они отражают от людей бесовские искушения, утверждают подвижников в духовных подвигах, оберегая их, чтобы они не лишились духовного царствия, помогают борющимся со страстями отгонять злые помыслы и вражии наветы. 

В низшей иерархии также три чина: Начала, Архангелы и Ангелы.

Начала (Кол. 1:16; Рим. 8:38; Еф.1:21) называются так потому, что начальствуют над низшими Ангелами, направляют их к исполнению божественных повелений. Им поручено управлять вселенной, охранять все страны, народы и племена. Начала наставляют людей воздавать каждому начальствующему честь, подобающую его званию. Возводят достойных людей на различные почетные должности и наставляют их, чтобы они принимали власть не ради личной славы и выгоды, а ради чести Божией и пользы ближних.

Архангелами (1 Сол. 4:16) называются великие благовестники. Их служение состоит в том, чтобы открывать пророчества, познания и разумение воли Божией. Архангелы укрепляют в людях веру, просвещая их ум светом познания Святого Евангелия и открывая таинства благочестивой веры. 

Ангелы (1 Пет. 3:22; Рим. 8:38) наиболее близки к людям. Они возвещают намерения Божии, наставляют людей к добродетельной и святой жизни. Они хранят верующих, удерживают от падений, восставляют падших, никогда не оставляют нас и всегда готовы помочь, если только мы пожелаем. Святитель Феодор Едесский писал: «Ангелы, будучи служителями любви и мира, радуются о нашем покаянии и преуспеянии в добродетели, стараются наполнить нас духовным созерцанием и содействуют нам во всяком добре». 

Все чины Небесных Сил носят общее название ангелов. Хотя они по своему положению и по данной от Бога благодати и имеют разные наименования: Серафимы, Херувимы, Престолы, Господства, Силы, Власти, Начала, Архангелы, Ангелы, однако все вообще называются ангелами, ибо слово ангел есть название не существ, но служения. В Евангелии сказано: «Не все ли они суть служебные духи, посылаемые на служение, для тех которые имеют наследовать спасение?» (Евр. 1:14).

Каждый ангельский чин имеет свое собственное служение, ибо премудрый Создатель не всем в одинаковой мере открывает тайны Своего намерения, но от одних к другим, через высших просвещает низших, открывает им Свою волю и повелевает ее исполнять. Ангелы высших чинов открывают божественную волю и намерения Творца ангелам низших чинов, просвещают их и посылают к людям. 

Над всеми девятью небесными чинами поставлен Господом святой Архистратиг (главнокомандующий) Михаил, верный служитель Божий. Имя его в переводе с еврейского — «кто как Бог». Во время пагубного впадения в гордость сатаны, его отступления от Бога и ниспадения в бездну Архангел Михаил, собрав все чины и воинства ангельские, воскликнул: «Вонмем! Станем добре пред Создателем нашим и не помыслим неугодного Богу!» 
Такое соединение святых Ангелов получило имя Собора ангельского, ибо они совокупно и единогласно славят Отца и Сына и Святого Духа — Святую Троицу. Святитель Иоанн Златоуст говорил: «Прославлять Ангелов — наш долг: они, воспевая Творца, обнаруживают его милость и благорасположение к людям». Прославлению Небесных Сил бесплотных в седмичном круге богослужений отведен понедельник.

С древних времен Архангел Михаил прославлен своими чудесами и на Руси. К нему обращаются с молитвами об исцелении. Это связано с почитанием Михаила Архангела как победителя злых духов, которые в христианстве считались источником болезней. 

Архистратигу посвящено множество монастырей и храмов. В древнем Киеве сразу после принятия христианства был воздвигнут Архангельский собор и устроен монастырь, ему посвящен один из главнейших храмов города Москвы — храм-усыпальница в Кремле.

Существует множество икон Архистратига Божия Михаила и всех Небесных Сил бесплотных, одна из них находится в храме Святых Отцов Семи Вселенских Соборов Данилова монастыря. 


Тропарь Собора Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных, глас 4-й

Небесных воинств Архистратизи, молим васч присно мы, недостойнии, да вашими молитвами оградите нас кровом крил невещественныя вашей славы, сохраняюще ны, припадающия прилежно и вопиющия: от бед избавите ны, яко чиноначальницы Вышних Сил.


Кондак Собора Архистратига Михаила и прочих Небесных Сил бесплотных, глас 2-й

Архистратизи Божии, служителие Божественныя славы, Ангелов начальницы и человеков наставницы, полезное нам просите и велию милость, яко Безплотных Архистратизи.

Величание

Величаем вас, Архангели, и Ангели, и вся Воинства, Херувими и Серафими, славящии Господа. 


Акафист Архангелу Божию Михаилу

Кондак 1

Избранный Небесных Сил воеводо и рода человеческаго заступниче, сие тебе иже тобою от скорбных избавляеми, благодарственное приносим пение: ты же, яко предстояй Престолу Царя Славы, от всяких нас бед свобождай, да с верою и любовию в похвалу тебе зовем:
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Икос 1

Яко ангельских огнезрачных ликов предстоятеля, ангельскими убо и языки подобаше восхвалити тя, Михаиле: но дондеже вразумляеми тобою навыкнем безплотных глаголом, услыши, аще и от человеческих, обаче благодарных устен, сицевая:
Радуйся, звездо мира первообразная; радуйся, свеще истины и правды златозарная.
Радуйся, лучей света несозданнаго первый во ангельских ликостояниих приемниче; радуйся, Ангелов и Архангелов начальниче.
Радуйся, в немже наивящше светлеется слава Творческия Десницы; радуйся, имже красуются соборы всех существ безплотных.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 2

Провидяще веры очесами величие духовныя красоты и силу молниеносныя десницы твоея, Архангеле Божий, мы, яко земнии и плотию обложеннии, удивлением, радостию и благодарением ко Творцу всяческих исполняемся, зовуще со всеми Небесными Силами: Аллилуия.

Икос 2

Разум чист и свободен от страстей испроси нам, пречудный Михаиле, Небесных чинов начальниче, да, вознесшеся мыслию от земных к Небесным, хвалебную песнь воспоем ти сице:
Радуйся, Божия неизреченныя красоты и доброты ближайший зрителю; радуйся, всеблагих советов Пресвятыя Троицы преискренний таинниче.
Радуйся, превечных судеб Троических верный исполнителю; радуйся, емуже с любовию удивляются Небесная воинства.
Радуйся, егоже с верою прославляют земнороднии; радуйся, егоже трепещут адския силы.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 3

Силу необоримыя ревности по славе Божией в себе являя, стал еси во главе ликов ангельских, Михаиле, противу дышащаго злобою, прегордаго денницы, емуже со темными клевреты его с высоты небесныя в преисподнюю низвержену сущу, воинства Небесная, тобою преславне водимая, с веселием, ко едиными усты, пред Престолом Божиим возгласиша: Аллилуия.

Икос 3

Имать тебе, Архангеле Михаиле, весь род христианский велика заступника и дивна во бранех с противными помощника: сего ради пречуднаго покрова твоего сподобитися желающе, в день торжества твоего взываем ти сице:
Радуйся, имже сатана, яко молния, с Небесе низвержеся; радуйся, имже хранимый род человеческий к Небеси восходит.
Радуйся, всесветлаго мира Горняго предивное украшение; радуйся, падшаго мира дольняго преславное заступление.
Радуйся, николиже силами зла побежденный; радуйся, со всеми Ангелы Божиими во истине и правде на веки благодатию Божиею утвержденный.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 4

Бури искушений и бед избави нас, Ангелов первопрестольниче, с любовию и радостию пресветлое торжество твое совершающих: ты бо еси в бедах великий помощник и в час смерти от злых духов хранитель и заступник всех вопиющих твоему и нашему Владыце и Богу: Аллилуия.

Икос 4

Видяще твое противу полчищ сатанинских дерзновение, вси чинове ангельстии с радостию подвигошася вослед тебе на брань за имя и славу своего Владыки, вопиюще: кто яко Бог? Мы же, ведуще сатану под ногама твоима повержена, тебе, яко победителю, зовем:
Радуйся, имже мир и тишина на Небеси водворишася; радуйся, от негоже духове злобы даже до ада низложишася.
Радуйся, ангельския воинства и силы мира невидимаго ко истреблению зла направляяй; радуйся, прю и возмущение стихий мира видимаго незримо укрощаяй.
Радуйся, подъемлющих брань к духовом злобы поднебесным дивный споборниче; радуйся, изнемогающих во искушениих и напастех века сего крепкий помощниче.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 5

Боготочный источник превеликих чудес явился еси во храме твоем, иже в Хонех; не точию бо змий великий и страшный, на месте том пребывавый, силою твоею потребися, но и струи водныя, всякий недуг телесный врачующия, открышася, да вси прославляющему тя Владыце Ангелов с верою зовут: Аллилуия.

Икос 5

Слышаще и ведуще тя яко светило великое, посреде ликов ангельских блистающася, пречудный Михаиле, к тебе, по Бозе и Пресвятей Матери Божией, прибегаем: озари лучами света твоего всех нас, вопиющих ти сице:
Радуйся, вождю и хранителю в пустыни народа богоизбраннаго; радуйся, высокий посредниче закона, рукою Моисея на Синаи даннаго.
Радуйся, у негоже судии и вожди Израилевы силу и покров обретаху; радуйся, чрез негоже пророцы и первосвященницы иудейстии дар ведения от всеведущаго Бога приимаху.
Радуйся, богобоязненныя законодавцы тайною премудростию снабдеваяй; радуйся, суд и правду творящим благость на сердце полагаяй.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 6

Провозвестника тя Божиих судеб егда узре некогда Маное, недоумения и страха исполнися, мня не жити ктому на земли; научен же от жены своея о благости явления и кротости словес твоих, в радости о имевшем родитися, по словеси твоему, сыне своем Сампсоне, благодарне возопи Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсиял еси пречудно славою, Михаиле, егда во образе человечесте пред Иисусом Навином стал еси, глаголя: Иззуй сапог с ногу твоею: аз есмь Архистратиг силы Господни. Таковому явлению твоему чудящеся, с любовию вопием ти:
Радуйся, боговенчанных глав неусыпный охранителю; радуйся, противляющихся власти, яко Божию повелению противящихся, скорый низложителю.
Радуйся, усмирителю народных треволнений; радуйся, незримый упразднителю злочестивых обычаев.
Радуйся, яко ты просвещаеши сомнящихся в час лютых недоумений; радуйся, яко ты исхищаеши искушаемых от пагубоносных наваждений.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 7

Хотяй Владыка всяческих показати, яко жребии сынов человеческих не самослучайнии суть, но в деснице Его выну содержатся, даде тя царствам земным заступника и хранителя, да племена и народы к вечному Царствию Божию уготовляеши; сего ради вси, ведущии о велицем служении твоем спасению человеческому, благодарне зовут Богу: Аллилуия.

Икос 7

Новая чудеса показа нам, Архистратиже, тобою на земли всех чудес Творец и Владыка, егда храм, во имя твое созданный, от потопления водами речными дивно спасл еси, струям потока в недра земная устремитися повелевый: еже видя блаженный Архипп с духовными чады своими, благодарне к тебе возопи:
Радуйся, святых храмов Божиих несокрушимая оградо; радуйся, врагом веры Христовы необоримая преградо.
Радуйся, егоже велению стихии покаряются; радуйся, имже вси злобнии замыслы сокрушаются.
Радуйся, верным радость от Престола Вседержителя износящий; радуйся, неверных на стезю правды и истины приводящий.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 8

Странное чудо силы твоея, Архистратиже Божий, уведе на себе Аввакум, егда по манию Божию восхитив, принесл еси его скоротечне от Иудеи в Вавилон, дати пищу Даниилу, в рове со львы заключену: темже удивлься превеликому действию силы твоея, возопи с верою: Аллилуия.

Икос 8

Весь еси в вышних, Михаиле, Престолу Царя Славы предстояй, не далек еси и от нижних, ратуя выну со врагами спасения человеческаго: темже вси вожделеннаго Отечества Небеснаго достигнути хотящии согласно тебе зовут:
Радуйся, начальниче трисвятаго ангельскаго пения; радуйся, земнородных присно готовый предстателю и хранителю.
Радуйся, прегордаго фараона с неверными египтяны поразивый страннообразно; радуйся, верныя иудеи путеводивый в пустыни преславно.
Радуйся, имже угасися пламень пещи вавилонския; радуйся, имже посрамишася козни бесовския.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 9

Вси иноцы Святыя Горы Афонския в радостный трепет приидоша, видяще, како богобоязненна отрока, неистовно от нечестивых златолюбцев во глубину морскую с каменем повержена, спасл еси: темже приявшая его обитель, именем твоим красующися, благодарне взывает ко Господу: Аллилуия.

Икос 9

Ветий глаголы и любомудров смыслы не довлеют ко изглаголанию силы твоея, Михаиле, како во едину нощь сто осмьдесят и пять тысящ поразил еси от воев царя ассирийска Сеннахирима, да накажется прочее не хулити имя Господне: мы же, почитающе святую ревность твою о славе Бога Истиннаго, с веселием зовем ти сице:
Радуйся, православных воинств непобедимый воеводо; радуйся, зловерных ратей страх и низложение.
Радуйся, правыя веры и богопочитания насадителю; радуйся, душевредных ересей и расколов искоренителю.
Радуйся, благочестивыя Маккавеи на поле брани многажды укрепивый; радуйся, нечестиваго вождя Антиохова Илиодора в самем храме поразивый.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 10

Спастися хотящим нам буди помощник тверд, Архистратиже Божий, избавляяй и храняй нас от бед и напастей, паче же от злых навыков и грехов наших, да, преспевающе в вере, надежде и любви Христове, с радостию о предивнем заступлении твоем, ко Владыце Ангелов и человеков благодарне зовем: Аллилуия.

Икос 10

Стена еси верующим человеком, Архистратиже Божий, и столп крепок во бранех со врагами видимыми и невидимыми: сего ради от сетей бесовских тобою избавляеми, благодарным сердцем и усты зовем сице:
Радуйся, врагом веры и сопротивником Святыя Церкве непобедимый противоборниче; радуйся, смиренным провозвестником Евангелия неутомимый споспешниче.
Радуйся, во тьме зловерия седящих светом веры Христовы просвещаяй; радуйся, лжемудрием объюродевших на стезю истины и покаяния наставляяй.
Радуйся, грозный отмстителю клянущимся именем Божиим всуе; радуйся, молниеносный карателю глумящихся безумне о таинствех святыя веры.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 11

Пение всякое хвалебное побеждается множеством чудес твоих, Архистратиже Божий, яже совершена суть тобою не точию на Небеси и на земли, но и в темных сенех преисподней, идеже глубиннаго змия связал еси узами силы Господни, да избавляемии от злобы его благословят Владыку Небесе и земли, зовуще: Аллилуия.

Икос 11

Светоносный служитель истины и чистоты богопочитания явился еси, Архистратиже, егда, провидя козни духа тьмы, воспретил еси ему именем Божиим, да не дерзнет сокровенное тело почившаго вождя Израилева Моисеа явити ко обожению чувственным сыновом Израилевым: сего ради, чтуще ныне благосветлый Собор твой, благодарне вопием ти:
Радуйся, чистоту боговедения во дни Ветхаго Завета среди иудеев сохранивый; радуйся, плевелы заблуждений во дни Новыя благодати многажды искоренивый.
Радуйся, языческих прорицалищ и кумиров истребителю; радуйся, христианских подвижников и страстотерпцев укрепителю.
Радуйся, немощныя духом силою благодати Божией исполняяй; радуйся, изнемогающия плотию всеоружием веры облекаяй.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными Силами.

Кондак 12

Благодать от Бога с Небесе испроси нам, поющим во славу всечестнаго имене твоего, Михаиле, да, осеняеми твоим заступлением, во всяком благочестии и чистоте поживем, дондеже, отрешеннии смертию от уз плоти, сподобимся предстати огнезрачному Престолу Царя Славы и с лики ангельскими возопити: Аллилуия.

Икос 12

Поюще многообразная твоя чудеса, Михаиле, во спасение наше содеянная, молим Господа и Владыку всяческих, да дух ревности по славе Божией, иже в тебе, николиже оскудеет и в нас, зовущих ти сице:
Радуйся, верных рабов Божиих во время благопотребно на высоту власти предивне поставляяй; радуйся, продерзых и недостойных с высоты силы и славы незримо низлагаяй.
Радуйся, в день последний избранных от четырех концев земли имеяй собрати; радуйся, имже грешнии, яко плевелы, по гласу Божию, огню вечному предани будут.
Радуйся, имже сатана со аггелы его во езеро огненное на веки повергнется; радуйся, имже праведнии во обителех Отца Небеснаго преславне водворятся.
Радуйся, Михаиле, великий Архистратиже, со всеми Небесными силами.

Кондак 13

О пречудный Архангелов и Ангелов начальниче, за предивное служение твое спасению рода человеческаго приими от нас возносимый к тебе ныне глас хвалы и благодарения, и яко исполнь силы Божией, покрый нас невещественныма крилома твоима от всех враг видимых и невидимых, да прославляемому тобою и прославившему тя Господу выну зовем: Аллилуия.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос и 1-й кондак.

Молитва

Святый и великий Архангеле Божий Михаиле, неисповедимыя и пресущественныя Троицы первый во Ангелех предстоятелю, рода же человеческаго приставниче и хранителю, сокрушивый с воинствы своими главу прегордаго денницы на Небеси и посрамляяй выну злобу и коварства его на земли! К тебе прибегаем с верою и тебе молимся с любовию: буди щит несокрушим и забрало твердо Святей Церкви и Православному Отечествию нашему, ограждая их молниеносным мечем твоим от всех враг, видимых и невидимых. Не остави же, о Архангеле Божий, помощию и заступлением твоим и нас, прославляющих днесь святое имя твое: се бо, аще и многогрешни есмы, обаче не хощем в беззакониих наших погибнути, но еже обратитися ко Господу и оживленным быти от Него на дела благая. Озари убо ум наш светом лица Божия, иже выну сияет на молниевиднем челе твоем, да возможем разумети, что есть воля Божия о нас благая и совершенная, и ведети вся, яже подобает нам творити и яже презирати и оставляти. Укрепи благодатию Господнею слабую волю и немощное произволение наше, да, утвердившеся в законе Господнем, престанем прочее влаятися земными помыслы и похотении плоти, увлекающеся, по подобию несмысленных детей, скорогибнущими красотами мира сего, яко ради тленнаго и земнаго безумне забывати вечная и небесная. Над всеми же сими испроси нам Свыше дух истиннаго покаяния, нелицемерную печаль по Бозе и сокрушение о гресех наших, да остающее нам число дней временнаго живота нашего иждивем не во угождении чувств и работе страстем нашим, но во изглаждении зол, содеянных нами, слезами веры и сокрушения сердечнаго, подвигами чистоты и святыми делами милосердия. Егда же приблизится час окончания нашего, освобождения от уз бреннаго сего телесе, не остави нас, Архангеле Божий, беззащитных противу духов злобы поднебесных, обыкших преграждати душе человечестей восход в горняя, да, охраняеми тобою, безпреткновенне достигнем оных преславных селений райских, идеже несть печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная, и, сподобльшеся узрети пресветлое лице Всеблагаго Господа и Владыки нашего, падше со слезами у ног Его, в радости и умилении воскликнем: слава Тебе, дражайший Искупителю наш, Иже за премногую любовь Твою нам, недостойным, благоволил еси послати Ангелы Твоя в служение спасению нашему! Аминь.

0

Подписаться на новости

Для правильного функционирования этого сайта необходимо включить JavaScript.
Вот инструкции, как включить JavaScript в вашем браузере.